League Of Legends Oyun Rehberi


League of Legends 

Riot Games tarafından geliştirilen ve yayımlanan video oyunu. 27 Ekim 2009 tarihinde piyasaya çıkmıştır. Oyun Warcraft III haritası olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Oyunun baş tasarımcısı, Defense of the Ancients (DotA) haritasını tasarlayan Steve Feak'dir.


Oynanış

League of Legends Defense of the Ancients örnek alınarak geliştirilmiştir. DotA modundan farklı olarak oyunda "Kabiliyetler" ve "Rünler" sistemi vardır. Oyunda yeteneklere getirilen bir değişiklik DotA'dan farklı olarak kullanılan şampiyonların yeteneklerine, alınan eşyaların katkılarını eklemesidir. Yani edinilen her eşya, sahip olunan yeteneklerin etkilerini artırmaktadır. Bazı yetenekler, edinilen eşyalardan %50-%60 olarak etkilenirken, bazı yetenekler ise eşyanın direkt olarak katkısını alabilmektedir.

Genel bilgiler

MOBA türü strateji oyunudur.Takım çalışmasına dayanır ve rakibin alanını istila etmeye yöneliktir.
Haritalar
Oyunda 3 farklı oyun tarzı sağlayan toplam 3 adet harita vardır. Oyun gelişmekte olduğu için bu sayı her an değişebilir.

Sihirdar Vadisi
Warcraft III haritası olan Defense of the Ancients örnek alınarak yapılmıştır. Çok sayıda benzerlikler göstermektedir. Bu harita League of Legends oyununun en çok oynandığı ve turnuvaların yapıldığı ana haritadır. Ayrıca bu haritada yapay zeka şampiyonlarını takımlara ekleyebilir veya yapay zekaya karşı oynayabilirsiniz.

Haritada en fazla beşer kişi olmak üzere eşit sayıda oyuncusu olan mavi takım ve kırmızı takımın savaştığı haritadır. Haritanın sol alt köşesinde mavi, sağ üst köşesin kırmızı takım bulunmaktadır. İki takımın ana üslerini birbirine bağlayan toplam 3 adet koridor bulunmaktadır. (üst koridor, orta koridor ve alt koridor) Her koridor üzerinde iki takımında üçer adet kule ve inhibitor bulunmaktadır. Kuleler rakip takım oyuncularının kendilerini savunmaları için büyük avantaj sağlamaktadır. İnhibitörlerin yıkılması ise karşı tarafın saldırı gücünü arttırmaktadır. İnhibitör yıkıldığı zaman yıkan takımın minyonlarına ek olarak her dalga süper minyon ilave olarak gelmektedir. Eğer her koridordaki minyonler yıkılırsa her koridordan ikişer adet süper minyon gelmeye başlar. Takımların ana üslerinin merkezinde Nexus binası ve bu binayı koruyan 2 adet kule bulunmaktadır. Karşı takımın Nexus'unu yıkan takım oyunu kazanır.

Haritada bulunan 3 koridor üzerinden de belli aralıklarla 6-7 (7. minyon 3 seferde bir, cannon minion) minyon gelmektedir, her takım 3 koridor üzerinden gelen minyonları veya düşman şampiyonlarını öldürerek para ve tecrübe kazanırlar. Koridor üzerindeki kendi kulelerini koruyup karşı tarafın kulesine olabildiğince zarar vermeye çalışırlar. Ayrıca para ve tecrübe kazanmak için üç koridorun arasında bulunan ormanda tarafsız yaratıkları öldürebilirler. Bazı tarafsız yaratıklar para ve tecrübe yanında ekstra özellikler de vermektedir.
Uğursuz Koruluk
Haritası Sihirdar Vadisi haritasıyla benzer özellikler taşımaktadır, 3.sezonun başlamasıyla bilgisayara karşı oynanabilir.
Haritada en fazla üçer kişi olmak üzere eşit sayıda oyuncusu olan sol tarafta mavi takım ve sağ tarafta kırmızı takımın savaştığı haritadır. Takımların ana üslerini birbirine bağlayan 2 adet yol bulunmaktadır. (üst koridor, alt koridor) Yolların her birinde ikişer adet kule ve inhibitor bulunmaktadır. İki koridorndan da belli aralıklarla minyonlar gelmektedir, karşı tarafın inhibitörü yıkılınca o yoldan süper minyon ilave olarak gelmektedir. Her takımın ana üssünde Nexus binası ve bunu koruyan kule bulunmaktadır. Karşı tarafın Nexusu'nu yıkan takım oyunu kazanır.
Haritanın üst tarafında ve iki yolun arasında bulunan ormanda tarafsız yaratıklar bulunmaktadır. Bu yaratıklar öldürülünce para ve tecrübe vermektedir, bazıları ekstra özellikler de vermektedir.
Sonsuz Uçurum
Haritası ARAM oyun modunda oynanan haritadır. Beşer kişilik takımlardan oluşur. Üsse geri dönüş yoktur. Köprünün iki ucunda da takım üsleri yer alır. Herkes oyuna 3. seviye ve tüm yetenekleri açabilme hakkıyla başlar. Tek koridor vardır. Bu koridorda iki takımında ikişer kule ve 1 inhibitörü vardır.
Sınırlı Oyun Modları
Bu üç haritanın dışında oyuna belli zamanlarda farklı oyun modları da gelmektedir. Bunlara ekstra etkilerle eğlenceli bir oyun sağlayan Ultra Rekabet Faktörü, eski bir oyun modu Dominion'un biraz değiştirilmesiyle gelen Ben De Oyun Moduyum Dominion, Bütün takımın aynı şampiyonu seçtiği Birimiz Hepimiz İçin ve oyuncuların 20 dakika saldırı, 20 dakika savunma yapıp karşı merkezi yıkmaya veya kendi merkezlerini korumaya çalıştığı Kuşatma modu örnek gösterilebilir.









Şampiyonlar
Oyunda 130' dan fazla şampiyon bulunmaktadır ve belirli aralıklarla yeni şampiyonlar eklenmektedir. Her şampiyonun bir tanesi pasif olmak üzere oyun kendi özgü beşer adet yeteneği bulunmaktadır. Bu yetenekleri ve şampiyonların özellikleri doğrultusunda şampiyona eşya alınarak şampiyon yapılandırılır. şampiyonlar üç faklı şekilde yapılandırılırlar.
Oyun Metası
Oyunda oyuncuların tecrübelerine ve haritanın özelliklerine bağlı olarak kalıplaşmış sistemler uygulanmaktadır. Bunlar genelde büyük turnuvalarda ve yeni patchlerden sonra değişir, insanlar tarafından benimsenir ve uygulanır. Oyunda 5 çeşit rol vardır. Her role uygun şampiyonlar vardır. Bunlar genel olarak bilinir ve bunların dışına pek çıkılmaz. Çıkıldığında ise genelde başarısız olunur.
1-Üst koridor Takımın üst koridor oyuncusudur. Bu koridorda genellikle tank şampiyonlar seçilir. Diğer koridorlara en uzak koridor olduğu için genellikle ışınlan sihirdar büyüsü tercih edilir.
2-Ormancı Takımın ormancısıdır. Farmını orman yaratıklarıyla yapar. Baskın potansiyeli yüksek şampiyonlar tercih edilir.
3-Orta koridor Takımın orta koridor oyuncusudur. Anlık hasarı yüksek olan şampiyonlar tercih edilir. Genellikle de yetenek gücü şampiyonu olurlar.
4-Saldırı gücü taşıyıcısı Takımın saldırı gücü taşıyıcısıdır. Nişancı şampiyonlar tercih edilir. Alt koridorda oynar. Oyunun en kırılgan rolüdür. Takım savaşlarında pozisyon alarak arkadan hasar verir.
5-Destek Takımın destek oyuncusudur. Alt koridorda nişacı ile durur. Başlıca görevi nişancısını korumaktır. Haritaya totem bırakır. Kitle kontrolü olan şampiyonlar tercih edilir.
Saldırı gücü
Saldırı gücü (AD - Attack Damage) şampiyonlarının yapılandırılırken 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar saldırı gücü, kritik vuruş şansı, saldırı hızı, can çalma ve zırh delmedir. Neredeyse her AD şampiyonda fiziksel hazar, saldıır hızı, can çalma geliştirilir, diğer ikisi opsiyoneldir.
Saldırı gücüne sahip şampiyonlarda amaç düşmana kısa sürede en fazla fiziksel hasarı vermektir. Bunun için karakterin saldırı gücü arttırılır, ve saniyede daha fazla vuruş yapabilmesi içinde saldırı hızı (bazıları hariç) arttırılır. AD şampiyonlarının yapılandırılmalarında genellikle kritik hasarda kullanılır. Kritik hasar tek seferde rakibinize 2 katı hasarlı vuruş yapmanızı sağlar, rakibinize kritik vuruş yapabilmeniz için kritik vuruş şansınızı arttırmanız gerekmektedir. Rakibinize yaptığınız vuruşun etkisi rakibinizin 'ırhına oranla azalır, bunun için zırh delme ile rakibin zırhı azaltılır. Yapılan bütün yapılandırma saldırı amaçlı olduğu için savaşlarda uzun süreli hayatta kalabilmesi için savaşlarda fazla hasar almayacağı yerlerde durur ve can çalma kullanarak azalan canını tekrar artırır. Can çalma yaptığınız vuruşun belli bir kısmının sizin canınıza eklenmesini sağlar.
Yetenek gücü
Yetenek gücü (AP - Ability Power) yapılandırılmasında 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar yetenek gücü, mana, bekleme süresinde azalma, can emme ve rakibin büyü nüfuzu. Her AP şampiyonda yetenek gücü geliştirilir, diğerleri opsiyoneldir ancak çoğu zaman AP şampiyonlarının 4 özelliği de geliştirilir.
Yetenek gücü şampiyonlarında amaç şampiyonun yeteneklerinin verdiği hasarı maksimuma çıkartmaktır. Yeteneklerin hasarının artması için karakterin yetenek gücü arttırılır. Şampiyonlar (birkaçı hariç) yeteneklerini kullanmaları için manaya veya enerjiye ihtiyaç duyarlar, hasarlarını yetenekleriyle verdikleri için diğer şampiyonlara oranla daha çok yetenek kullanırlar bunun için ekstradan manaya ihtiyaç duyabilirler ayrıca azalan manalarını arttırmak içinse mana yenilemelerini arttırabilirler. Her yetenek kullanıldıktan sonra tekrar kullanabilmek için belli bir süre beklemek zorundalar, bu bekleme süresini azaltmak içinse bekleme süresinde azalma almaları gerekmektedir. AP şampiyonlarının verdikleri hasar rakibin büyü direncine oranla azalır, bunun içinde büyü nüfuzu ile hasarlarını arttırabilirler.
Tank
Tank şampiyonlarının yetenekleri de karakter özellikleri de defansiftir ve yapılandırmalarında 4 temel özelliklerini güçlendirirler. Bunlar can, zırh, büyü direnci ve can yenileme. Her tank şampiyon canını arttırır, karşı tarafın saldırı durumuna göre zırh ve büyü direncini arttırırlar, bazı tanklar opsiyonel olarak can yenilenmelerini arttırırlar.
Tankların esas amacı rakip takımın saldırılarını üzerine çekerek takım arkadaşlarının hasar görmelerini engeller. Tankların savaşta uzun süre ayakta kalabilmeleri için canlarını kesinlikle arttırırlar, daha sonra karşı tarafın durumuna göre defanslarını geliştirirler. Rakibin Fiziksel hasara göre zırh, yetenek gücüne göre büyü direnci arttırılır. Duruma bağlı olarak can yenileme alınabilir. Tanklar yapılandırmaları sırasında alan etkilerini de kullanırlar. Savaşın tam ortasında yer alacakları için aldıkları alan etkileri defansif veya ofansif olabilir.
Destek
Destek (Support) şampiyonlarının özelliği takımındaki arkadaşlarını desteklemektir. Yetenekleri genellikle saldırı amaçlı değildir. Genellikle yetenek gücü olurlar. Yapılandırmaları 2 temel özelliğe dayanır; ktile kontrol ve bekleme süresinde azalma.
Destek şampiyonlarının özellikleri kitle kontrole sahip ve takımı korumaya yöneliktir. Daha sık ve devamlı yetenek kullanmak için bekleme süresinde azalma çıkılır. Genellikle takım savaşlarında takımın taşıyıcısına yakın olur ve onu korurlar.
Hibrid
Hibrid (Hybrid) şampiyonları yukarıdaki 3 çeşit şampiyonun (AD, AP, Tank) 2 çeşidinin aynı anda geliştirilmesiyle oluşurlar. Ortak özellikleri pek yoktur, gelişimleri şampiyona göre değişiklik göstermektedir. Örnek olarak Jax hibrid bir şampiyondur, AD veya AP özellikleri geliştirilir. Ancak Guinsoo'nun Hiddeti ve Hextech Silahkılıç gibi hibrid eşyalarla iki özelliği aynı anda geliştirilirse Jax oyunda çok daha etkili olur.
Sihirdar
Oyuncuların hesaplarına verilen addır. Oyunun girişindeki ad ile başka sihirdarlar tarafından görülen ad farklıdır.
Kabiliyet
Kabiliyetler oyunda karakterin seviyesine göre (maksimum :30 seviye) 1'den 30'a kadar açılabilen oyun başında oyuncuya verilen özelliklerdir. Bu özellikleri kullanarak oyun içerisindeki görevinize (Ormancı-Saldırı Gücü Taşıyıcı-Yetenek Gücü Taşıyıcı-Destekçi-Solo Üst Koridor) daha kolay uyum sağlamanız ve oyun başında ki gücünüzün artmasına yardım eder.
Üç ayrı kabiliyet grubu vardır bunlar;
1-Hırs: Bu Kabiliyet grubunda genellikle saldırgan özellikler bulunur ve oyun boyunca hasar vermek isteyen oyuncular bu grubu doldurulmalıdır. Bu grupta hem büyücü karakterler hem de saldırı gücü karakterler için özellikler vardır. Örneğin : Saldırı hızı, yetenek gücü, saldırı hasarı gibi.
2-Maharet: Bu kabiliyet grubunda daha çok pasif olarak işimize yarayacak özellikler bulunur. Genellikle Destekçiler bu tabloyu tercih eder. Çünkü bu gruptaki mana yenilemesini almak isterler, oyunun başlarında bu mana yenilemesi rakibine karşı üstünlük kurmasına yardım eder. Bu gruptaki özellikleri çoğunlukla destek oyuncular tercih eder, oyun içinde minyon kesmemesi ve skor almaması gerektiği için burada bulunan saniye başına altın kazanımına ihtiyaç duyarlar. Bu grupta mana yenilemesi, kalkan güçlendirmesi ve sürekli altın artışı gibi özellikler bulunur.
3-Azim: Bu kabiliyet grubunda oyunun başlarında daha tank olmak isteyen karakterler için doldurulması önerilir. Bu kabiliyet grubunda zırh, büyü direnci, can yenilemesi gibi özellikler bulunur.
Rün
Sihirdarlar oyunu oynadıkça deneyim puanı kazanır ve seviye (Level) atlar. Seviye atladıkça sihirdarların rün sayfalarına rün ekleyip oyunun başında standart özelliklerini arttırabilirler. Sihirdarların seviyesine bağlı olarak dokuz mühür, dokuz nişan, dokuz damga ve üç cevher olmak üzere toplam 30 tane rün dizme hakkı vardır. Damga atak öncelikli, mühür büyü önceliki, nişan savunma önceliklidir; cevher ise hepsinde etkilidir.
Sihirdar büyüleri
Sihirdarların oyunda 2 tane büyü seçme hakkı vardır. En çok tercih edilen büyülerden biri sıçradır.
Arındır: Şampiyonu etkileyen bütün engelleme ile sihirdar büyüsü dezaavntajlarını ortadan kaldırır ve alınan engelleme etkilerinin süresini kısaltır.
Bariyer: Şampiyonu birkaç saniyeliğine seviyesine bağlı olarak alacağı hasardan korur.
Berrak Zihin: Şampiyonun azami mana değerinin bir kısmını doldurur. Takım arkadaşlarınınkini de bundan daha az bir miktarda doldurur.
Bitkinlik: Hedef şampiyonu bitkin düşürerek birkaç saniye boyunca, hareket hızı, saldırı hızı, zırh ve büyü direnci değerleri ve verdiği hasarı azaltır.
Çarp: Hedeflenen canavara veya minyona seviyeye bağlı olarak gerçek hasar verir. Ormancılar tercih eder.
Hayalet: Şampiyonun bir süre boyunca birimlerin içinden geçmesini sağlar ve seviyesine bağlı olarak hareket hızını artırır.
Işınlan: Birkaç saniye odaklandıktan sonra şampiyonu dost kule, totem ya da minyona ışınlar.
Sıçra: Şampiyonu imleç doğrultusunda kısa bir mesafeye ışınlar.
Şifa: Şampiyonu ve hedef alınan dost bir şampiyonu seviyeye bağlı olarak iyileştirir.
Tuttur: Rakibe düz bir hatta kartopu fırlatırken gerçek hasar verir. İsabet ettiği rakibi işaretler. İkinci kullanımda yanına gidebilir.
Tutuştur: Hedef şampiyona tutuşturarak zamanla gerçek hasar verir. Hedefin görünmesini sağlayarak iyileştirme etkilerini azaltır.
Mağaza
Mağaza oyun içindeki alışveriş yeridir. Mağazadan yeni şampiyonlar, rünler, totem görünüşleri, şampiyon kıyafetleri ve birkaç kullanıcı eşyası alabilirler (örneğin; sunucu değiştirme bileti veya kullanıcı ismi değiştirme bileti).
Tribunal
Oyun içinde küfür veya diğer sebeplerden dolayı rapor edilen oyuncuların tribunal diye adlandırılan bir sistemde başka oyuncular tarafından cezasının kesilmesidir.
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »